søndag 14. april 2013

Beste økt ever

Jeg har nettopp har en helt fantastisk treningsøkt på tredemølle og det kan jeg love er lenge siden sist. Etter å ha slitt med muskelsmerter både her og der, beinhinnebetennelse,  vonde knær og ankler har jeg måtte begynne "helt på nytt". I fjor hadde jeg en meget god treningsperiode frem til september. Da bestemte jeg meg for å begynne med intervall trening to ganger i uken på tredemølle, i tillegg til lange løpeturer ute. Jeg kjørte på med 7 x 1 km høy intensitet, rolig jogg 2-3 min i mellom. Første uken gikk greit. Uke nummer to ble "bob-bob" og uke nummer tre var "spikeren i kista". Da var det ikke mulig å løpe effektivt igjen før etter jul. Dermed mistet jeg både formen og motivasjonen relativt raskt. Det ble mer latskap enn trening og det føltes ikke bra. Turene med Multe ble også kjedelige. Det var først når skisesongen kom at jeg fikk gnisten tilbake. Så siden midten av februar har jeg trent jevn og trutt litt løping og nå begynner endelig formen og bli bra igjen. 5 km på tredemølle, før froskost, føltes helt fantastisk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar